Tuesday, May 15, 2012

Tekanan dan Stress

Tekanan !! 

Semua orang merasai tekanan di dalam hidup..kecil atau besar bergantung kepada pendapat kita sendiri. Bagaimana kita boleh melawannya serta come out as a winner in the battle between urself dan the world adalah satu perkara yang membezakn setiap insan di muka bumi ini. Sesetengah orang choose the coward way out seperti melarikan diri, bunuh diri or worst blame other people. 

But the fact is you got to accept wujudnya tekanan di mana-mana pun arah yang kita tuju. The best way out adalah harungi tekanan ini bersama yang tersayang ( family, friends, boyfriend, husband, wife..ect) dan kuatkan diri anda supaya tidak jatuh dengan tekanan yang datang.

Come out as a winner from yourself.. orang yang berjaya adalah orang yang mampu melawan dirinya sendiri dan orang yang mampu menjadikan dirinya lebih baik dari semalam..do not try to be better than others cause your destiny tidak sama dengan orang lain..

Masa tak menunggu kita so does happiness and health..jangan lepaskan semua ini kerana tekanan atau ketakutan kerana mungkin apa yang kita lepaskan itu merupakan penyelamat kita.. hopefully i'll be wiser myself..

" Demi masa, sesungguhnya manusia di dalam kerugian..kecuali mereka yang berpesan-pesan dengan kebaikan dan berpesan-pesan dengan kebenaran"

Nota Kaki : Sebenarnya nak tulis fully in Malay but cannot, cannot, cannot oh..bercampur juga dengan English and eventually now it became rojak..aigoo...mood : sangat tak biasa tulis banyak sangat fully Malay..

No comments:

Post a Comment

Cute Comments Plz ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...